Kunnen krachtige woorden je open ratio verhogen?

Kunnen krachtige woorden je open ratio verhogen?

De cruciale beslissing over het wel of niet openen van je e-mail nieuwsbrief wordt genomen aan de hand van het onderwerp. Schrijf daarom een prikkelende onderwerpregel die de belangrijkste boodschap van je email nieuwsbrief weergeeft. De kracht van een goede boodschap zit niet alleen in de opmaak of structuur. De kracht zit in hoe je de lezer kan sturen met woorden. Als je je verdiept in wat jouw klantengroep is en weet met welke "krachtige woorden" je hun aandacht kan trekken, gaat uiteindelijk je open ratio omhoog. Lees meer

6 inspiratie tips voor je nieuwsbrief

6 inspiratie tips voor je nieuwsbrief

Heb je geen inspiratie? Breekt het zweet je uit omdat je geen idee hebt wat je deze keer in je nieuwsbrief wilt zetten? Je bent niet de enige. Regelmatig krijgen we van ZZP'ers en MKB ondernemers de vraag of we ideeën hebben voor hun nieuwsbrief. Speciaal voor hen hebben we tips verzameld waardoor je deze stress niet meer zult hebben. Lees meer

7 nieuwsbrief tips voor maximale feestdagen-omzet

7 nieuwsbrief tips voor maximale feestdagen-omzet

Sint is al in het land en binnenkort klimt ook de Kerstman in z'n arreslee. Hét moment voor webshophouders en retailers om te pieken met hun verkopen. Er rest nog slechts één maand om de feestdagen en eindejaarspromoties te plannen. Met de volgende 7 praktische tips maak je de nieuwsbrieven tot een succes. Lees meer

10 websites met gratis afbeeldingen

10 websites met gratis afbeeldingen

Je bent helemaal tevreden want je hebt een mooi stuk tekst geschreven voor je website, blog of nieuwsbrief en denkt … nu nog even een passende afbeelding erbij plaatsen. Zelf heb je geen tijd of ben je niet vaardig genoeg om even een unieke foto te maken. Dan ga je op zoek naar gratis afbeeldingen op internet. Logisch. Of toch niet? Er is namelijk één groot nadeel ... Lees meer

Waarom afbeeldingen in je nieuwsbrief belangrijk zijn

Waarom afbeeldingen in je nieuwsbrief belangrijk zijn

We leven in een wereld met steeds meer prikkels. Informatie moet steeds sneller worden begrepen en daarin spelen afbeeldingen een steeds grotere rol. Je hersenen verwerken afbeeldingen namelijk gemakkelijker en sneller dan tekst. Afbeeldingen trekken ook de aandacht en zijn dus zeer geschikt om in een nieuwsbrief te gebruiken. Lees meer

Meer verkopen met je nieuwsbrief?

Meer verkopen met je nieuwsbrief?

Een van de belangrijkste redenen waarom nieuwsbrieven niet de optimale resultaten behalen (bijvoorbeeld: te lage verkopen) is een overschot aan keuzestress of wantrouwen bij de lezer. Als iemand wat van je wil kopen gaat het om vertrouwen. Iemand wil je geld geven en dat doet die persoon "pijn". Die persoon doet dat alleen als die 100% vertrouwen in jou heeft. Lees meer

Nieuwsbrief frequentie: hoeveel is te veel?

Nieuwsbrief frequentie: hoeveel is te veel?

Stel deze vraag aan 12 mensen en je krijgt 12 verschillende antwoorden. Sommige mensen geloven dat minder nieuwsbrieven meer betrokken lezers opleveren. Integendeel! Met frequent contact bereik je cruciale factoren voor de groei van je bedrijf. Lees meer

Vermijd 15 woorden in onderwerpregel

Vermijd 15 woorden in onderwerpregel

Het schrijven van een goede email onderwerpregel is een kunst. Om daarbij de aandacht te trekken van je lezers imponeer je met woorden. Maar als je een email nieuwsbrief aan een onbekende stuurt zijn er wel degelijk dingen die je beter kunt vermijden. Lees meer

De grootste hobbel met je nieuwsbrief

De grootste hobbel met je nieuwsbrief

Heel inspirerend dat mensenlevens door successen in positieve zin veranderen. Ook op weg naar succes met je nieuwsbrieven horen ongemakken, onzekerheden en tegenslagen. Maar wat is nu precies dé grootste hobbel die je moet overwinnen om succesvol te zijn met nieuwsbrieven? Lees meer