7 nieuwsbrief tips voor maximale feestdagen-omzet

7 nieuwsbrief tips voor maximale feestdagen-omzet

Sinterklaas is al in het land, binnenkort is het Black Friday en daarna klimt ook de Kerstman in z'n arreslee. Hét moment voor webshophouders en retailers om te pieken met hun verkopen. Met nog slechts één maand, beginnen veel ondernemers de feestdagen en eindejaarspromoties te plannen. Met de volgende 7 praktische tips maak je nieuwsbrieven tot een succes. 

Promoot niet elke aanbieding die je hebt.
Het is erg makkelijk om al je producten te promoten. Dit geeft kopers te veel keus. Wees selectief. Leg de nadruk op speciale items waardoor kopers makkelijker een keus kunnen maken. 

Promoot producten met de hoogste marge
Promoot niet alleen producten met een hoge korting en lage marge. Promoot ook eens een gelimiteerde hoeveelheid van product met een hoge marge. 

Promoot 1 onderwerp of 1 thema per nieuwsbrief
Maak het mensen zo makkelijk mogelijk om je nieuwsbrief te scannen en actie te nemen. Dit doe je door groot te focussen op één hoofdproduct per nieuwsbrief. Eventueel aanvult met een kleine weergave aan andere producten.   

Laat zien hoe jouw producten grootse cadeaus zijn
Het kan zijn dat je lezer niet voor zichzelf winkelt. Leg uit hoe je van jouw product een geweldig cadeau maakt. Dat zet je lezer aan het denken. Speel met de juiste woorden. 

Toon de korting
Tijdens de feestdagen zijn shoppers op zoek naar koopjes. Toon het kortingspercentage of de originele prijs naast de sales prijs. Mensen willen weten dat ze een koopje te pakken hebben.  

Maak een nieuwsbrief kalender
Als je weet welke producten je wilt promoten, bereid je dan voor op wanneer je wilt promoten. Plan je nieuwsbrieven nu alvast in. Met het nieuwsbriefsysteem gaat dat heel eenvoudig.  

Volg je promotie resultaten
Volg je resultaten. Misschien merk je dat je lezers echt geïnteresseerd zijn in een bepaald product en kan je nogmaals een promotie doen. Volg de nieuwsbrief rapportages om je volgende nieuwsbrief nog beter te maken.