Zie Sinterklaas als je grote voorbeeld, én inhaker

Zie Sinterklaas als je grote voorbeeld, én inhaker

Als je meer wilt weten over marketing, dan is Sinterklaas het ultieme voorbeeld. Deze goede man weet precies wat mensen willen en speelt hier supergoed op in. Doe jij dat ook al?


Sinterklaas nieuwsbrief als inhaker


Sinterklaas is een mooi marketingvoorbeeld, maar fungeert eveneens als een ideale inhaker. Het is namelijk bijna 5 december, en dat gaat niemand voorbij. De pepernoten liggen al in de winkel, de eerste Sinterklaas liedjes komen weer langs op de radio en de lootjes worden getrokken.

Sinterklaas houdt iedereen bezig. Daarom is dit een uitgelezen kans voor jou om in te spelen op een feest waar iedere Nederlander van houdt met een echte Sinterklaas nieuwsbrief. In de aanloop naar dit landelijke leuke feest kan je met een nieuwsbrief inspelen op deze actualiteit. Immers actualiteit triggert, prikkelt en zet mensen aan tot actie.


Speel in op Sinterklaas op deze leuke manieren


  1. Mensen gaan massaal op zoek naar cadeaus voor anderen. Waarom geef je jouw nieuwsbrieflezer geen cadeau? Dit kan op hele laagdrempelige manieren. Geef ze allerlei tips over het geschikte cadeau of meerdere cadeaus (en dan verwijs je natuurlijk naar jouw producten).

  2. Sinterklaas is een feest van verrassingen. Verras je nieuwsbrieflezers met korting op producten. Geef deze korting alleen aan je lezers in de vorm van een unieke vouchercode. Zekerste weten dat dat werkt!

  3. Regel een leuke prijsvraag waarbij de winnaar geloot worden. Lootjes trekken is helemaal van toepassing voor het feest. Zorg ervoor dat het lootje op 5 december wordt getrokken. Actualiteit op z'n best!

  4. Sinterklaas is het feest van lijstjes. Speel daarop in en geef de lezer lijstjes mee met tips en tricks die te maken hebben met jouw producten of je branche-ontwikkelingen.

  5. Dichten, rijmen en spelen met woorden. November en december zijn de geschikte maanden hiervoor, en hoe tof is het als jij hierop inspeelt! Maak je nieuwsbrief in dichtvorm of vraag je lezers om een gedicht in te sturen die te maken heeft met de organisatie of de producten.

  6. Zorg dat het design van de nieuwsbrief helemaal in 'Sinterklaas style' is. Gebruik de kleuren rood, goud en maak gebruik van sierlijke letters. Er zijn genoeg mogelijkheden om het design van de e-mail op te pimpen.

  7. Beloon je meest trouwe nieuwsbrieflezers met een Sinterklaascadeau. Dit hoeft geen gigantisch cadeau te zijn. Een klein cadeau is vaak al voldoende, aangezien de nieuwsbrieflezer zich dan al gewaardeerd voelt.

Wil je meer tips?


Ga snel aan de slag en maak eens een verrassende Sinterklaas nieuwsbrief. Verwen je abonnees. Succes :-)

Meer tips? Lees dan vooral nog even:
De eindejaars feestdagen komen er aan 
7 nieuwsbrief tips voor maximale feestdagen-omzet