12 redenen om een nieuwsbrief hebben

12 redenen om een nieuwsbrief hebben

Het opbouwen van relaties met je klanten en prospects is cruciaal in deze tijd van social media. Bedrijven die het opbouwen van relaties essentieel vinden als onderdeel van hun marketingactiviteiten hebben een veel betere kans op klantloyaliteit en
herhaalaankopen.
Daarbij is het veel goedkoper om bestaande klanten te benaderen dan om nieuwe prospects te vinden.

E-mail nieuwsbrieven zijn een ongelooflijk efficiënte manier voor je bedrijf om contact te onderhouden met je klanten en prospects. Wist je dat 71% van de mensen
's morgens bij het opstaan eerst de email controleert en 's avonds voor het slapen gaan ook nog snel de emails checkt? Daarom beschermen mensen hun e-mail inbox zo genadeloos.

Als je dan ook de toestemming krijgt om een nieuwsbrief te sturen geeft dat je de mogelijkheid om een unieke relatie op te bouwen. Als je het goed doet bereik je een open percentage van minimaal 20%  en doorklik percentage van 2-4% of hoger.

 

Hier zijn onze top 12 redenen om een nieuwsbrief te hebben:

1. Nieuwsbrieven werken voor iedereen.
Of je nu werkt in een klein bedrijf of deel uitmaakt van een grote multinational. Misschien vertegenwoordig je een club, een goed doel, een non-profit organisatie, een school of een kerk. Als je een groep van mensen hebt die je wilt voorzien van regelmatig nieuws, informatie of marketing promoties dan zijn email nieuwsbrieven een vertrouwd middel om in te zetten.

2. Nieuwsbrieven zijn doelgericht.
Effectieve e-mail nieuwsbrieven worden met toestemming verzonden. Dit betekent dat je abonnees via een eerdere aankoop, abonnement of registratie, hebben aangegeven om hen relevante marketing aanbiedingen of informatie toe te zenden. Als gevolg daarvan is het makkelijk om relevante en waardevolle berichten naar specifieke groepen mensen te sturen. Hoe specifieker de nieuwsbrieven voor je abonnees zijn, hoe succesvoller ze zullen zijn in termen van open- en doorklik percentages.

3. Nieuwsbrieven zijn snel.
Door het werken met templates zijn nieuwsbrieven snel te maken. De snelheid waarmee je met nieuwsbrieven kunt inspelen op marktomstandigheden zorgt voor een echt concurrentievoordeel. Zo kun je de verkoop kansrijk bevorderen met early-bird of last-minute aanbiedingen.

4. Nieuwsbrieven zijn gemakkelijk.
Een goed nieuwsbriefsysteem is eenvoudig in gebruik. Je hebt geen ontwerp of technische vaardigheden nodig om snel en gemakkelijk een professioneel ogende nieuwsbrief te maken.

5. Positioneer jezelf als een betrouwbaar persoon.
Mensen zoeken online naar informatie en kijken naar jou, als een betrouwbaar persoon die ze voorziet van informatie. Elke week (of wat je verzendschema ook is) heb je de mogelijkheid om voort te bouwen op dit vertrouwen, terwijl je je merk of bekendheid versterkt.

6. Bouw aan vertrouwen met de mensen op je lijst.
Het is algemeen bekend dat mensen kopen van mensen die ze vertrouwen. Door het gebruik van nieuwsbrieven heb je een directe verbinding met mensen in hun huis of op het werk en kun je een gevoel van vertrouwdheid ontwikkelen.
Mensen zijn gewend dat een nieuwsbrief aanbiedingen en bedrijfsinformatie bevat. Deel een beetje informatie over jezelf of over je bedrijf. Een anekdote, gebeurtenis of zet een werknemer in het zonnetje. Zo gaat je nieuwsbrief niet alleen over verkopen maar lever je ook meerwaarde.

7. Blijf in contact met prospects en klanten.
In speciale situaties kan je zelfs overwegen om twee nieuwsbrieven te maken: één voor prospects en een ander voor klanten, elk met verschillende informatie. Dit is een geweldige manier om je abonnees op de hoogte te brengen van aanbiedingen, nieuwe artikelen, verhalen van klanten, veelgestelde vragen of blogs.

8. Stuur bezoekers naar je website of blog.
Vergeet niet om met een klikbare link de aandacht te vestigen op een nieuw blogartikel of andere verandering op je website. Herinner abonnees aan je online nieuwsbrief archief. Promoot een speciale verkoop (misschien met kortingsbon codes alleen voor nieuwsbrief abonnees) met een link naar de verkoop pagina. Gebruik je nieuwsbrief als een stille verkoper met klikbare linkjes naar je website.

9. Voeg nieuwe informatie toe aan je website.
Je kunt je nieuwsbrief in een archief op je website plaatsen. Dit heeft twee belangrijke voordelen:

  •  Nieuwe website bezoekers kunnen één of twee artikelen doorlezen om te bepalen of de nieuwsbrief interessant voor ze is, wat het aantal nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief kan verhogen.
  • Nieuwe informatie maakt je website niet alleen interessanter maar trekt ook nieuwe bezoekers vanuit de zoekmachine aan.

10. Feedback krijgen van je abonnees.
Maak het makkelijk om in contact te blijven met je prospects en klanten en omgekeerd. Vraag hen om actie te ondernemen en te reageren op artikelen of aanbiedingen. Voer zo mogelijk een enquête uit. Start een onderwerp met 'Opmerkingen van abonnees' in je nieuwsbrief. Met deze feedback kun je de artikelen en berichten in je nieuwsbrief verbeteren zodat ze beter aansluiten op de wensen van je abonnees.

11. Ontwikkel een informatie-product.
Als je één keer per week een nieuwsbrief verstuurt met 2 artikelen, dan heb je aan het eind van het jaar 104 mooie artikelen. Verzamel de beste artikelen in een e-book en geef dat als welkomstbonus aan nieuwe inschrijvers via het aanmeldformulier op je website. Je kunt het e-book ook verkopen in PDF formaat.

12. Bespaar geld! 
Alle bovenstaande voordelen voor het maken en versturen van een nieuwsbrief zijn relatief goedkoop. De geringe prijs van een email nieuwsbrief valt in het niets vergeleken met de kosten van brochures, advertenties in kranten, nieuwsbrief per post of andere vormen van promotie. Omdat je nieuwsbrief online wordt geleverd, kan je verzendlijst zo groot groeien als je wilt zonder extreme kostengroei.

Kort samengevat: e-mail nieuwsbrieven zijn vertrouwd, betaalbaar en werken.
Veel succes met je nieuwsbrieven!

Gratis tip van Fedor, abonneer je op onze 2-wekelijks tips om "meer resultaat met nieuwsbrieven te behalen", schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wil je vanaf nu zelf ook snel en gemakkelijk resultaat behalen met nieuwsbrieven, claim dan vandaag je 30 dagen gratis proefaccount met Nieuwsbriefsysteem.nl .

Heb je interesse in marketing automation software bekijk dan deze uitgebreide lijst (engels): http://www.emailvendorselection.com/marketing-automation-tools/