Scoor omzet met je zomer nieuwsbrief

Scoor omzet met je zomer nieuwsbrief

De zomermaanden zijn voor een ondernemer lastig om omzet te scoren. Als het zonnig is, zoeken veel consumenten de schaduw op. Zoeken verkoeling aan het strand of in het water. Best te begrijpen, maar als ondernemer wil je ook in de zomermaanden graag een mooie omzet maken. Is dat mogelijk?

Wat mij opvalt in de zomer is dat ik minder nieuwsbrieven ontvang.

Zelfs op TV verschijnen minder nieuwe series of films. Er is minder nieuws in de kranten. Komkommertijd noemen journalisten de zomerperiode. In de zomer is het rustig. Iedereen in vakantiemodus.

En ook ondernemers hebben de neiging om in de zomer minder frequent nieuwsbrieven te versturen. Ze willen mensen niet storen. Ze denken dat mensen dan geen behoefte hebben aan een nieuwsbrief en sturen dan ook geen nieuwsbrief.

Eigenlijk onlogisch. Een gemiste kans zelfs! Op vakantie lezen mensen vanuit hun luie stoel juist heel graag nieuwsbrieven. 

Kijk eens naar Netflix. Precies in de zomer komen ze met de nieuwe hitserie (seizoen 3) - La Casa de Papel – kondigen dat aan via de nieuwsbrief en trekken zo ook in de zomer vele nieuwe abonnementen aan. Slim noem ik dat.

Slimme zomer nieuwsbrief

Doe net als Netflix en zet ook in de zomer slim je nieuwsbrief in.

Als anderen minder nieuwsbrieven versturen … doe dan precies het tegenovergestelde en stuur juist wél een nieuwsbrief. Zo bereik je dat unieke Netflix effect!

Door het gebrek aan concurrerende nieuwsbrieven, valt jouw nieuwsbrief direct op. Met als resultaat dat mensen je herkennen, waarderen, aanbevelen en extra omzet gunnen.

  • Staat je winkel in een toeristen gebied geef advies over een evenement, natuur- of vakantiepark.
  • Heb je een webshop geef dan je allerbeste weekend-deal met koele prijsjes.
  • Geef tips en producten die voor verkoeling zorgen.
  • Trek mensen naar je kledingwinkel met een kleur- of kledingadvies, zorg voor een airco en frisse drankjes zodat jij dé winkel wordt om zonnige uurtjes in te shoppen.
  • Breng als makelaar precies nu de verkoop of verhuur van een huis onder de aandacht met een Open Huizen dag.

Als de zon schijnt zijn mensen in een goede bui en vrolijker. De zomer is dé periode om een nieuw product aan te prijzen.

Interesse in meer zomertips? Lees dan 7 tips voor je zomer nieuwsbrief