De grootste hobbel met je nieuwsbrief

De grootste hobbel met je nieuwsbrief

Je kent het wel … succesverhalen.

Van straatartiest in 1984 tot Cirque du Soleil. Van compternerd in 1975 tot Microsoft, ‘s werelds grootste softwarebedrijf.

Ik moest er aan denken na de spectaculaire winst van Max Verstappen tijdens de Formule 1 race op het doorregende circuit van Hockenheim in Duitsland. Op zevenjarige leeftijd is hij gestart met karten en hard op weg om toekomstig F1 wereldkampioen te worden.

Heel inspirerend dat mensenlevens door successen in positieve zin veranderen.

Van een afstand lijkt succes op een comfortabele rit met de sneltrein, terwijl het veel meer lijkt op racen in de regen.

Overwin de grootste hobbel

Op weg naar succes horen ongemakken, onzekerheden en tegenslagen. En precies die hobbels moet je overwinnen om succesvol te worden.

Wat ik van succesvolle ondernemers weet is dat ze altijd opstaan en doorgaan na een tegenslag. 

Ook het succesvol inzetten van je nieuwsbrief gaat met vallen en opstaan en vergt doorzettingsvermogen. Maar wat is dan dé grootste hobbel op weg naar succes met je nieuwsbrieven?

Dé grootste hobbel op weg naar een succesvolle nieuwsbrief is niet het gebrek aan onderwerpen maar het daadwerkelijk beginnen met schrijven

Zo voelt het best een beetje ongemakkelijk om je eigen mening op te schrijven en te tonen aan al die mensen. Daarbij zijn we allemaal een beetje bang voor kritiek. Hoe langer je wacht met schrijven des te moeilijker gaat het schrijven worden. Daarom direct enkele tips voor een snelle start:

  • Zet een timer en schrijf in 20 a 30 minuten de eerste versie van je concept nieuwsbrief.
  • Als je concept klaar is, besteed dan een paar minuten aan het herstel van grote nieuwsbrief fouten.
  • Plaats de meest belangrijke informatie bovenaan. Deze schrijfstijl is ideaal voor mensen die je nieuwsbrief snel willen scannen of alleen de bovenkant willen lezen. 
  • Gebruik vragen van je abonnees als inspiratie voor een artikel. Verzamel vragen en feedback in een lijstje voor toekomstige schrijf ideeën. Door hierover te schrijven los je direct echte problemen op waar misschien meerdere van je abonnees vragen over hebben.
  • Schrijf een beknopt artikel en plaats één link naar meer informatie op je website. Dit maakt het voor je abonnees makkelijker om actie te nemen.
  • Gebruik een lijstnummering of opsommingstekens, dat legt meer de nadruk en leest makkelijker.

Een snelle start op weg naar succes gewenst!

Wil je kennis en vaardigheden vergroten en meer "resultaat met nieuwsbrieven" ...
... schrijf je dan in voor gratis abonnement op onze wekelijks nieuwsbrief.