Trends als slimme inspiratie voor je nieuwsbrief

Trends als slimme inspiratie voor je nieuwsbrief

Ben je net als velen regelmatig op zoek naar inspiratie voor je nieuwsbrief. Heb je absoluut geen idee welke tip of aanbieding je deze keer in je nieuwsbrief gaat opnemen. Let dan op ... ik heb een slimme tip voor je. Laat je eens inspireren door een trend (een hype, rage of mode). 

Volg je zelf al trends?

Een trend is een marktbeweging (hype, rage of mode) en geeft een bepaalde mate van populariteit of interesse aan. 

  • Zo lees ik op nu.nl dat "Zeven op de tien Nederlanders vorig jaar een online aankoop heeft gedaan. Voor Nederlandse 55-plussers blijkt een vakantie de populairste digitale aankoop".  Deze actuele informatie is interessant voor ieder bedrijf dat diensten of producten aanbiedt in de vakantiebranche of zich richt op 55-plussers. 
  • Op Esquire een website over mannennieuws lees ik een artikel over "Wat vrouwen echt vinden van deze kledingtrends voor mannen". Dit is super interessante informatie als je een bedrijf hebt met mannenkleding.

Maar er zijn meer gratis bronnen waar je trends kunt vinden als inspiratie voor je nieuwsbrief.

  • Zo kun je op Google (de grootste zoekmachine) makkelijk populaire onderwerpen en hottrends vinden die actueel zijn. 
  • Ook op YouTube ( de tweede grootste zoekmachine na Google) vind je actuele trends.

Of heb je het volgende al eens gedaan ...

Op Google kan je zoals je gewend bent een zoekterm invoeren waarna een lijst met relevante websites wordt getoond. Wat je vervolgens kan doen is om in de Google menubalk op het tabblad [nieuws] te klikken. Dan verschijnt al het actuele nieuws dat gerelateerd is aan je zoekterm. Uitermate handig als je op zoek bent naar inspiratie voor je nieuwsbrief.

Wat kun je er mee als bedrijf?

De vraag is natuurlijk hoe trends en ook nieuwsitems je bedrijf helpen bij het samenstellen van je nieuwsbrief? Trends, nieuwsitems of actualiteit geven je op een eenvoudige en weinig tijdrovende manier een idee van wat nu actueel is en wat de aandacht van veel mensen heeft.

Probeer bij een trend te achterhalen waarom die trend er is. Bedenk voorbeelden die met de trend te maken hebben. En kijk voor welke doelgroep de trend relevant is. 

Als je met je bedrijf, diensten of producten actief bent voor de in de trend genoemde doelgroep, gebruik de trend dan 'als kapstok' om je nieuwsbrief actueel en interessant te maken.

Maak dan in je eigen woorden een artikel of aanbieding die inspeelt op deze actualiteit. Zo laat je zien dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen.

Dat wekt vertrouwen, maakt je nieuwsbrief interessanter en pakt meteen de aandacht van je nieuwsbrief abonnees.

Probeer het eens!

Wil je meer sprankelende inspiratie lees dan 6 inspiratietips voor je nieuwsbrief