Hoe schrijf je een geweldige onderwerpregel?

Hoe schrijf je een geweldige onderwerpregel?

De meeste mensen ontvangen gemiddeld tussen de 40 en 100 e-mails per dag. Je kunt begrijpen dat het bekijken van e-mails in zo'n overvolle e-mail inbox geen plezierige bezigheid is.

Nadat de e-mail ontvanger de e-mail afzender herkent, wordt de onderwerpregel gelezen. En daarom maakt de e-mail onderwerpregel hét verschil tussen een e-mail die wordt verwijderd of geopend.

Hoe maak ik een geweldige onderwerpregel?

Een goede onderwerpregel bevat iets van interesse voor je lezer én iets mysterieus. Dat maakt de lezer nieuwsgierig en trekt de aandacht.

Enkele voorbeelden:

  • Alleen dit weekend tot 30% korting op alle armbandjes
  • Elk jaar een nieuwe telefoon uitkiezen?
  • Wat dacht u hiervan als vaderdag cadeau?

Ga je een nieuwsbrief maken, gebruik deze 4 handige schrijftips voor je geweldige onderwerpregel:

Korte onderwerpregels
Grijp de aandacht met 5 tot 8 woorden en maximaal 40 karakters.

Voorkom schreeuwerig taalgebruik
Zet je tekst niet in alleen maar hoofdletters, gebruik ook niet meerdere uitroeptekens achter elkaar, anders komt je nieuwsbrief in de spambox.

Stel een vraag
Vragen prikkelen je lezer direct tot nadenken. Ze openen je e-mail om het antwoord te lezen.

Geldigheidsdatum
Zet bij een aanbieding een uiterste geldigheidsdatum en creëer een gevoel van urgentie. Je lezer ziet dat je boodschap tijdgebonden is en wil je nieuwsbrief daarom direct openen.

Conclusie

Besteed wat extra tijd om je beste onderwerpregel te schrijven zodat meer lezers je nieuwsbrief openen en actie nemen.