Veelgestelde vragen

Hieronder vind je veelgestelde vragen op onderwerp.
Niet gevonden wat je zocht? Neem met ons op.

Proefaccount Toon alle vragen

  • Bij Nieuwsbriefsysteem start je altijd met een proefaccount. Vrijblijvend en zonder enige verplichting heb je 30 dagen gratis toegang tot alle functies. Gratis omdat je dan zelf de snelheid en het verbluffende gebruiksgemak kan ervaren met precies dezelfde functies die ook onze allergrootste klanten gebruiken.

    Indien je binnen 30 dagen overstapt naar een abonnement blijven alle gegevens bewaard voor verder gebruik in je abonnement. Indien je niet overstapt naar een abonnement wordt je proefaccount na 30 dagen automatisch beëindigd en worden alle gegevens automatisch verwijderd.

  • Ja, je begint altijd met een proefaccount om ervaring op te doen met Nieuwsbriefsysteem.

    Na het aanmaken van je proefaccount kan je binnen 30 dagen upgraden naar een  abonnement. In je proefaccount zit een groene knop [proefaccount upgraden]. Als je hier op klikt en een formulier invult en verstuurt wordt je proefaccount omgezet naar een abonnement. Al je gegevens (zoals afbeeldingen, nieuwsbrieven, verzendlijsten) van het proefaccount zijn beschikbaar in het abonnement en je kan gewoon doorgaan waar je gebleven was.

  • Een gratis proefaccount heeft een limiet van 100 e-mails. Je kunt echter wel alle functies van het gehele platform gebruiken en testen. 

Abonnement Toon alle vragen

  • Met een abonnement maak je gebruik van Nieuwsbriefsysteem. Er zijn geen aanschafkosten. Je betaalt alleen voor het gebruik. Daar zit alles in zoals hosting, de snelle "Live Chat" support, updates en uitbreidingen om veel meer resultaat met je nieuwsbrieven te behalen.

  • Na ontvangst van de email met je pakketwijziging ontvang je een e-mail dat je wijzigingsverzoek binnen 24 uur in behandeling wordt genomen. Na interne beoordeling en verwerking van je verzoek worden de wijzigingen in je abonnement doorgevoerd. Je ontvangt een email ter bevestiging dat je pakketwijzing is doorgevoerd en beschikbaar is voor gebruik.

  • Voor het abonnement op het gebruik van Nieuwsbriefsysteem ontvang je een factuur. De factuur met de abonnementskosten ontvang je als PDF per e-mail.

Aanmeldformulieren Toon alle vragen

  • Via een aanmeldformulier kunnen geïnteresseerden (bijvoorbeeld bezoekers van je website) zich aanmelden voor je nieuwsbrief.

    Met het aanmeldformulier vraag je om minimaal het e-mailadres van de geïnteresseerde maar je kan ook meer gegevens vragen. Een aanmeldformulier kan gemakkelijk op je website worden geplaatst door het plaatsen van HTML code.

    Nadat de nieuwe abonnee zijn gegevens heeft ingevuld, wordt er automatisch een bevestigingsmail verstuurd met een activeringslink (dubbele opt-in). De abonnee wordt daarna automatisch toegevoegd aan je verzendlijst.

  • De code voor het aanmeldformulier kun je (zonder technische kennis) zelf aanmaken via de menuknop [Aanmeldformulieren] in Nieuwsbriefsysteem. Stuur deze code aan je website beheerder, die weet precies hoe een aanmeldformulier op je website geplaatst moet worden.

Nieuwsbrieven Toon alle vragen

  • Met de nieuwsbrief template wordt de opmaak van je nieuwsbrief eenmalig vastgelegd waarna vervolgens alle tijd besteed kan worden aan de inhoud (afbeeldingen en teksten) van de nieuwsbrief.

    In een template kan je de vorm, uitlijning, vakindeling, kleuren van kopregels, lettergrootte en kleur van de links instellen. De nieuwsbrief template is bij het maken van de volgende nieuwbrief weer beschikbaar voor gebruik. Het werken met templates bespaart heel veel tijd en levert professionele nieuwsbrieven op.

  • Met de unieke template generator kan je met enkele muisklikken een complete template met een perfecte vormgeving samenstellen. Er zijn vele instelmogelijkheden waardoor je een unieke professionele template kunt maken.

    Denk aan een instelbare layout, logo, lettertype, aantal artikelen per nieuwsbrief, social media buttons, instelbare kleur van tekstkinkjes en instelbare tekst van de afmeldlink (handig voor internationale nieuwsbrieven). Zelfs de adresgegevens hoef je maar één keer op te geven.

  • Ja, je kan een zelfgemaakte HTML template toevoegen aan Nieuwsbriefsysteem. In het aanmaak scherm van de nieuwsbrief template staat rechtsboven een link "of maak een eigen HTML template". Daar is het mogelijk om je eigen HTML en CSS code in te voeren.

Verzendlijsten Toon alle vragen

  • Een verzendlijst is een verzameling abonnees met in ieder geval emailadressen waar een nieuwsbrief moet worden afgeleverd. Abonnees kunnen bestaan uit een (deel van) het klantenbestand of geïnteresseerden die hebben aangegeven de nieuwsbrief te willen ontvangen.

    Verzendlijsten kunnen ook speciaal zijn samengesteld voor een bepaald doel. Bijvoorbeeld abonnees uit een bepaald land of die aan een evenement hebben meegedaan. Of een verzendlijst met alleen interne medewerkers van een bedrijf. De verzendlijst kan van een abonnee naast een emailadres ook gegevens opslaan als naam, geslacht of bedrijfsnaam. Met de extra informatie is een email nieuwsbrief te personaliseren. 

  • Je kunt eenvoudig abonnees importeren via een Excel bestand. Je kunt bestanden van de volgende formaten .csv, .xls of .xlsx importen.

    Importeren gaat heel eenvoudig in 2 stappen:

    Stap 1

    • Kies in de menubalk [verzendlijsten]
    • Klik rechts op de knop [abonnees] en kies [+ toevoegen]
    • Kies [importeren uit Excel]
    • Selecteer het bestand vanaf je computer
    • Zet een vinkje bij [ik mag deze abonnees mailen)


    Stap 2

    Tijdens het importeren krijg je onderaan een vraag: Bestaande abonnees overschrijven? Als je dit wel aanvinkt, dan worden bestaande abonnees overschreven met informatie uit je Excel sheet. 

    Als je dit niet aanvinkt, dan worden dezelfde abonnees niet overschreven en worden ook niet dubbel toegevoegd. Er worden dan alleen nieuwe abonnees toegevoegd.

    Er ontstaan dus nooit dubbele e-mail adressen in je verzendlijst.

  • Ja, je kunt je klantenbestand(en) eenvoudig importeren. Volgens de wet mag je alleen abonnees, bestaande klanten en geïnteresseerden die je vooraf expliciet toestemming hebben gegeven, een nieuwsbrief sturen.

    Als blijkt dat er ongevraagd nieuwsbrieven worden verzonden, wordt je account zonder overleg geblokkeerd.